Melbourne - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Liesbeth Velvis - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Liesbeth Velvis - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Hastings

Hallo allemaal,
Woensdagavond veilig aangekomen in Melbourne na een goede vlucht. We zijn 2 uur in de tijd teruggegaan, het was 4 uur vliegen. We waren om half 11 in het hotel, midden in het centrum. Donderdag was het hier snikheet, vandaag kwam de regen met bakken uit de lucht.
Melbourne is een enorm drukke stad, met meer dan 140 verschillende nationaliteiten. Dat merk je ook goed als je door het centrum loopt.
Melbourne wordt daarom ook wel City of Diversity genoemd. Het centrum heeft zo veel verschillende soorten restaurantjes, je kunt bijna geen keus maken.
Dit weekend wordt hier de Formule 1 wedstrijd gehouden, het is dus extra druk.
Het is een interessante stad met veel wolkenkrabbers en oude gevels naast elkaar.
Federation Square is een plein met schots en scheve, met glas en zink beklede gebouwen, dat veel musea herbergt.
Er zijn prachtige winkel arcades, met veel kleine interessante winkeltjes.
De Eureka tower heeft 88 verdiepingen, en biedt een fantastisch uitzicht over de stad. The Edge, een erker op 300 meter hoogte en voor max 12 personen, heeft een vloer die transparant wordt en een duizelingwekkend verrassingseffect geeft. Dat gaan we morgen doen, we zijn heel benieuwd
hoe dat voelt.
Morgenavond vliegen we terug naar Nederland, de vlucht vertrekt om 23.25 uur plaatselijke tijd.
We komen zondag rond 12.40 uur aan in Nederland.
Het is een lange zit. 21 uur vliegen, we hopen op een goede en veilige vlucht.
Nu genieten we nog even van Melbourne.
Tot later maar weer.
Iedereen bedankt voor alle goede wensen voor onze terugreis.
Groetjes van ons.

• 18 Maart 2016 - 10:50

Hester:

Super leuk!
    Heb er nu wel weer zin in hoor.. haha beetje spannend
    Tot zondag !
    Geniet er nog even van
    Ly

• 18 Maart 2016 - 12:59

Harry Flach:

Hallo Fokko en Liesbeth , goede reis en behouden carat. Groeten uit Canada.

• 18 Maart 2016 - 16:01

Dianne:

Dat is toch weer snel gegaan, jullie reis. Goede reis terug, ik zit op het vliegveld in Helsinki te wachten op mijn vlucht. Tot gauw in Nederland!

• 19 Maart 2016 - 02:00

Arie En Henny:

Nog even op de valreep goede reis en welkom thuis

• 22 Maart 2016 - 12:01

Jasper De Bot:

Welkom thuis Fokko en Liesbeth. Kom je 4 april ook weer badmintonnen.
    Er staat een lekker biertje op jou te wachten, en een schaal met bitterballen.
    Tot gauw Groetjes van de barkeeper van de kantine Jasper

Tags: Melbourne